sanibel island

zondag 31 augustus 2014

De terugreis

Dag 21

Vandaag was het dan toch echt zover de dag dat we terug moesten naar Nederland.
Lekker rustig aan gedaan na het ontbijt alles ingepakt.
Het paste gelukkig allemaal in de koffers en John en Manuela hadden vooraf al 2 koffers laten verhogen in gewicht dus alles kon zo makkelijk mee.
Rond een uur of 12 hebben we de villa afgesloten en zijn richting Sandford gereden we zouden om 15.45 vliegen dus hadden tijd zat.
Daar aan gekomen de auto terug gebracht en de koffers ingeleverd dit ging erg vlotjes en gelijk door de Douane gegaan ook dit ging erg vlotjes.
Toch wel lekker zo op een klein vliegveld veel rustiger dus je bent overal sneller door heen.
Hier op Sandford ons laatste maaltijd in Amerika gegeten en toen lekker gewacht tot we het vliegtuig aan zagen komen.

IMG_20140829_143434                        IMG_20140829_143455
Nu was het slecht weer toen het vliegtuig aan kwam en toen het geland was bleef het zeker een minuut of 20 staan voordat het richting Gate ging.
Zag op het blog van Yvonne en Rob die met dit toestel aan kwamen dat het was vanwege het slechte weer en ze pas richting de gate mochten toen het sein veilig gegeven was.
Wij gingen dan ook veel later boarden zo en konden gelukkig al op de geboekte plaatsen zitten omdat we er Miami niet meer uit zouden gaan.
Met zeker een uur vertraging doordat ze ook een wagen met koffers kwijt waren ging het vliegtuig dan eindelijk de lucht in om bijna (40 minuten later) gelijk weer te landen op Miami.
Daar ging het allemaal vrij soepel en was de vertraging nog maar een half uurtje.

In het vliegtuig kregen we eten wat wij niet echt lekker vonden Owen had gelukkig gelijk gezegd dat hij het niet hoefde.
We hadden ons er al op voorbereid en wat lekkere dingen meegenomen om te snoepen.
De vlucht verliep erg soepel haast allemaal wel wat kunnen slapen en zaterdagmorgen om 9.30 Nederlandse tijd stonden we weer aan de grond.

We moesten nog een heel stuk taxiën voordat we aan een Gate stonden.
Daarna richting de koffers maar ook dat duurde even want het was redelijk druk op Schiphol.
Om 11 uur stonden we dan buiten op de bus te wachten naar van der Valk waar onze auto`s stonden.
Gelukkig onderweg geen file`s dus even over 12 uur thuis.
Gelijk de was erin Patrick en Anita zijn gelijk hun hondje Zoë gaan halen ze waren allemaal weer erg blij om haar te zien.
De rest van de dag goed doorgekomen ondanks de moeheid en pas om een uur of 10 naar bed gegaan om lekker klokje rond te slapen.
De kinders zelf nog iets langer hopelijk zijn we zo snel door de jetlag heen.

We kunnen terug kijken op een fantastische vakantie en elke keer als ik deze beker gebruik voor de thee zal ik er zeker aan denken.

Jammer dat 3 weken zo snel gaan maar aan alles komt een eind ook al zou je langer gaan eens moet je toch weer terug naar de normale dingen van de dag.

Ondanks Anita`s ski ongeluk van maart heeft zij in deze vakantie er haast geen last van gehad van haar knie.
Morgen wordt ze geopereerd en gaat ze aan haar volledig herstel beginnen.

Ook voor de rest gaat deze week het normale ritme weer beginnen de kinders gaan weer naar school en de rest weer aan het werk.
Voor iedereen die meegelezen heeft hartelijk bedankt hiervoor wij vonden het weer erg leuk om het blog bij te houden.

Volgend jaar gaan Patrick en Anita richting de westkust van Amerika en wij weten het nog niet maar voorlopig zal er geen Amerika in zitten.

Groeten van Patrick,Anita,John,Manuela,Jade en Owen

1. Nu gaat het "gewone" leven weer beginnen, time flies..... Vervelend 1 uur vertraging, was ook een pittig buitje, maar goed weer veilig thuis aangekomen.
    Sterkte met de operatie!
    Bedankt voor het meelezen en misschien tot de volgende keer!
    Geluk!
    Gr.Yvonne

2. Welkom thuis! En bedankt voor het meelezen....